Skip to content

Narrow screen resolution Wide screen resolution Increase font size Decrease font size Default font size default color green color orange color
Ana Sayfa arrow Kadın Sağlığı arrow D vitamini kansere karşı koruyor
D vitamini kansere karşı koruyor Yazdır E-Posta
Üye Oyları: / 1
OlumsuzOlumlu 
27 02 2007

Günlük D vitamini alımını tam yapan kişilerde meme kanseri riski %50 düşüyor.

,

ABD'de yapılan iki ayrı araştırmada, D vitamininin meme kanseri riskini yüzde 50, kalınbağırsak (kolorektal) kanserini de yüzde 66 azalttığı belirlendi.

San Diego'daki Kaliforniya Üniversitesi Moores Kanser Araştırma Merkezi'nde değişik dozlarda D vitamini verilen 1750 denekle yapılan ilk araştırmada, kanında en yüksek oranda (mililitre başına 52 nanogram) D vitamini bulunanların en düşük meme kanseri riskine sahip olduğu tespit edildi.

Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology'de yayımlanan araştırmayı yapanlardan Dr. Cedric Garland, "Günde 2 bin uluslararası ünite (mililitrede 46 nanogram) D vitamini alanlarda ve günde 10-15 dakika güneşte kalanlarda meme kanseri riskinin yüzde 50 azalması sağlanabilir" diye konuştu.

1448 denek üzerinde yapılan ve American Journal of Preventive Medicine dergisinde yayımlanan bir başka araştırmada da D vitamininin kolorektal kanser riski üzerindeki etkileri gözlendi.

Yorumlar (0) >>
Yorum yaz
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

 
< Önceki   Sonraki >

Editör Aranıyor !!!

Sevgili kadinlik.com üyeleri ve kullanıcıları sitemizin daha güncel olabilmesi için siz kadinlik.com severlerden birini editör olarak seçmek istiyoruz.Bu konuda daha detaylı bilgi için  Bu e-posta adresi spam korumalıdır. Lütfen JavaScriptleri etkinleştirin.  e-mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla
kadinlik.com

Sitede Ara

Sinema

Kimler Sitede

Şuan 2 konuk çevrimiçi

Burcunuzu seçin, falınızı okuyun